
Wspaniała opcja dla przedsiębiorstw – dropshipping
Dropshipping zasadza się na systemie trójstronnym między klientem, sprzedawcą i dostawcą. W przypadku zakupu przez Internet, klient korzysta ze strony internetowej e-commerce sprzedawcy, który oferuje produkty, których nie posiada w magazynie.
W momencie złożenia zamówienia klient dokonuje zakupu u dostawcy, który jest odpowiedzialny za dostawę do klienta. W dropshippingu detalistę można zatem przyrównać do usługodawcy odpowiedzialnego za sprzedaż produktów, który nie zajmuje się logistyką. Odpowiada za to dostawca. Ten sposób działania daje sprzedawcy dużą elastyczność i pozwala mu skupić się tylko na sprzedaży.
Dla sprzedawcy , który dopiero zaczyna swoją przygodę z e-commerce, dropshipping ma niewątpliwe zalety, których nie należy pomijać. W dropshippingu, nie musisz inwestować ogromnego kapitału początkowego. Możliwe staje się uruchomienie projektu biznesowego z niewielką sumą pieniędzy, co jest świetnym sposobem na wprowadzenie małych i średnich przedsiębiorstw na rynek. W rzeczywistości nie ma ryzyka posiadania dużej ilości niesprzedanych produktów. Świetna jest również możliwość posiadania obszernego i zróżnicowanego katalogu dostępnego od początku działalności. Jest to duża atrakcja dla młodej firmy.