
SEO
Pozycjonowanie stron WWW to zwrot, który od kilkunastu lat wymieniany jest bardzo często. Tyczy on przeważnie pozycjonowania witryn WWW w najsłynniejszej wyszukiwarce która jest zarazem najpopularniejszą stroną internetową na świecie – Google.
Na czym polega pozycjonowanie stron WWW w wyszukiwarce Google?
Pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarce Google to całokształt postępowań zmierzających do osiągnięcia jak najwyższych miejsc pod kątem wybranej frazy. Postępowania te dzieli się na on-site – czyli te dotyczące samej strony, która ma być pozycjonowana oraz off-site – działania poza witryną.
Jeśli chodzi o działania on-site to tutaj należy wymienić: optymalizacja kodu i treści pod kątem fraz a także działania UX które wpływa na czas przebywania internautów w witrynie co jest jednym z czynników rankingowych.
Off-site to przede wszystkim budowa profilu linków prowadzących do strony. Odnośniki są bowiem od początku jednym z najważniejszych faktorów rankingowych wyszukiwarki Google.
Skąd ta ogromna popularność Google? Otóż z powodu komfortu i jakośći wyników. Internet to miliardy url-i czyli adresów witryn, na których przechowywane są gigantyczne ilości informacji w postaci tekstów, zdjęć, filmów, plików audio. Dzięki Google można błyskawicznie i w prosty sposób odnaleźć potrezbne treści czy materiały. I do tego wyszukiwarka oferuje nader trafne wyniki. Przypuszczalnie właśnie ta jakość wyników sprawiła, że wyszukiwarka Google rozgromiła pozostałe wyszukiwarki, które przecież już istniały. Przed erą Google królowały w sieci portale, czyli takie bardziej rozbudowane katalogi. Wymuszały trochę więcej inwencji, jeżeli chodzi o wyszukiwanie informacji, trochę bardziej sugerowały witryny z danej dziedziny.
Wyszukiwarka Google generuje największy ruch w necie. Jest to ruch o wysokiej jakości – to znaczy, że z wyszukiwarki na naszą stronę wchodzą osoby zainteresowani tym co na stronie prezentujemy.
Jeśli sprzedajesz w sklepie internetowym na przykład opony i będziesz na tą frazę w pierwszej trójce w serpach Google to możesz oczekiwać dużej sprzedaży- o ile z twoim sklepem jest wszystko ok, przykładowo masz dopracowane kwestie UX a mechanizmy potrzebne do zrealizowania sprzedaży funkcjonują prawidłowo.
Wydaje się, że w dużej większości branż to właśnie górne pozycje na pierwszej stronie w Google dają najlepsze rezultaty. Oczywiście są takie branże, gdzie może zdarzyć się, że na przykład promocja na Facebooku czy Instagramie przewyższa skutecznością inne formy promocji. Jednakże to Google wiedzie prym, jeżeli chodzi o skuteczność marketingową. Stąd pozycjonowanie stron internetowych to tak istotna a przez to popularna usługa. Wysokie pozycje często są główną przyczyna funkcjonowania biznesu.