
Graficzne składniki identyfikacji firmy
Wizerunek przedsiębiorstwa tworzy się także przez graficzne elementy identyfikacji. Jest to pojęcie dużo szersze niż samo logo, chociaż ono jest głównym składnikiem identyfikacji wizualnej firmy.
System graficznej identyfikacji powinien być dobrze pomyślany. Przede wszystkim powinien oddawać charakter produktów jakie przedsiębiorstwo oferuje – czy to towarów czy usług.
Do graficznych elementów identyfikacji zaliczamy: logo, kolorystykę, elementy grafiki. Mogą, acz nie muszą, być to kształty produktów, opakowań a nawet charakterystyczne cechy architektury.
Elementy graficznej identyfikacji można zobaczyć internetowych witrynach firmowych, drukach firmowych, prospektach, katalogach, wizytówkach, odzieży roboczej (na przykład na czapkach roboczych).
Zmysł wzorku odbiera największą ilość informacji. Dlatego graficzne składniki identyfikacji są tak bardzo ważne. System wizualnej identyfikacji firmy współtworzy – wraz produktami czy sposobem funkcjonowania – charakter przedsiębiostwa.