Dieta a układ krążenia

Układ krążenia naszego organizmu składa się z serca, tętnic, żył i naczyń włosowatych. Układ ten transportuje tlen, składniki odżywcze, wodę i krew w naszym organizmie, a także pomaga w usuwaniu produktów przemiany materii. Utrzymanie tego układu w dobrej formie jest nieodzowne dla naszego zdrowia.

Jedną z rzeczy, które możemy poczynić, aby nasz układ krążenia był zdrowy, jest upewnienie się, że zapewniamy w diecie odpowiednie witaminy i minerały.

https://chirurg-naczyniowy.warszawa.pl/bez-kategorii/

Witamina C odpowiada za umocnienie ścian naczyń krwionośnych w całym organizmie. Ma to związek z jej rolą w produkcji kolagenu, który jest konieczną tkanką łączną. 

Miedź jest minerałem niezbędnym w procesie produkcji tkanki łącznej organizmu. 

Biotyna ma decydujące znaczenie dla zdrowia układu krążenia, a również dla wydajności układu krążenia, bowiem pełni funkcję w wielu ważnych procesach enzymatycznych.

Witamina E na kilka sposobów wspomaga należyte funkcjonowanie układu krążenia. Pomaga rozszerzać żyły i odgrywa rolę w kontrolowaniu krzepnięcia krwi. Innym ważkim aspektem witaminy E są jej właściwości przeciwutleniające, wspólne z witaminą C. Witaminy te, z pomocą innych przeciwutleniaczy, służą do przenoszenia wolnych rodników, które zostawione bez kontroli mogą niszczyć tkankę.

Potas, od dawna znany jako korzystny dla serca, służy także innym częściom układu krążenia. Jedną z ważnych funkcji potasu jest kontrolowanie ciśnienia krwi i stabilności płynów w układzie krążenia. Sód ma współudział w tych ważnych funkcjach utrzymywania równowagi i ciśnienia krwi. Tyle słyszymy o negatywach sodu, że łatwo zapomnieć, że w rzeczywistości sód jest minerałem niezbędnym do funkcjonowania organizmu, zwłaszcza układu krążenia.

Oczywiste jest, że układ krążenia jest niezbędny dla zdrowego organizmu. Rozumne jest wspomaganie jego funkcji dietą, która spełnia rekomendowane dzienne dozy witamin, minerałów oraz innych składników odżywczych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.